Wednesday 25 November 2015

My 4th pregnancy

Assalammualaikum wbt..

Aku tak berapa gigih update blog. Hahaha.. sebab kan aku malas nak transfer gambo2 kat laptop. Sekarang laptop pun dah merajuk dgn aku. X mau hidup2 dah.. baruuuu laaa gigih cari samsung tab yg byk berjasa kat aku masa mula2 niaga dulu..hehehe..

Aku tulis entri ni buat bacaan ank2 aku nanti bila aku dah xde ke.. x dgr aku bebel depan2 dengor ler aku bebel kat sini..hihi..

Dulu.. aku plan nak stop pregnant bila masuk umur 30 tahun..tp.. itu lah aku ni manusia yang boleh merancang tapi Allah yang izin kan semua nya berlaku..

Chop ! Chop ! Kalau korang follow aku kat blog tp x follow aku kat fb mesti korang pelik kan.. dah jadi ibu tunggal tp bleh pregnant plak ??huh ?? Aku rujuk blk kah ??apakah?? Hahahaha... tak laaah..

Kisah aku dgn jimmy dah tersimpan rapi.. kami berbaik dan kdg2 ada gak gaduh2 sikit soal anak2 je.. tak lebih dan x kurang..
Hak dia sbg bapa jgn kita nafi kan.. jgn kerana ikut kan ego kita emosi anak2 yg terkorban.. mana yg wajib kita tuntut..mana yg dia x mampu kita lebih kurang kan.. jgn terlalu ikut kan hati.. bertindak jgn ikut emosi.. panjang lg masa depan anak2..

Alhamdulillah..aku pun x sangka jodoh aku secepat ni.. kenal semasa hadir seminar usahawan di bangi.. bila seminar usahawan ni biasalah.. memang semua kita kawan sbb usahawan kan. Dr situ aku kenal dia.. boleh kata tu 1st time ktorg jmpa la. Aku dgn geng aku dia dgn geng dia terlambat nak p perasmian kementerian pertanian kat putrajaya.

Tiada perasaan ape2.. berkawan seperti org lain.. hari berlalu pergi..cheeeewaaaaahhh... ala2 drama gitu kan.. hahaha.. xtau nak cakap mcmana.. kami memang hanya kawan dan masa tu musahil bila di fikirkan akan bertemu jodoh lagi.. sebab trauma dan memang fikir boleh ke org lain syg dan jaga anak2 aku mcm anak sendiri ( byk sgt tengok drama mak mertua kuuu kott.. kahkahkah )

Sebenar nya 1st time lepak2 masa seminar dia dah bgtau status dia.. pernah berkahwin dan x de anak.. so.. bila dia buka mulut ajak nikah tu aku x la terus menolak sebab dia dah ada pengalaman hidup berumah tangga. Bila aku persoal bab umur dgn status aku yang dtg dlm bentuk buy 1 free 3 ni.. dia ( ibu tunggal ) bagi jawapan yang simple tapi terkesan kat aku..

Banyak kali dah aku tolak dengan alasan dia masih boleh je pilih anak dara dan yang muda utk jadi isteri.. jawapan dia masih sama mcm sblm ni..aku xnak serabut aku bg kata dua kat dia.. kalau betul yakin dgn apa yg dia nak jumpa mak aku.. kalau mak ckp ok..aku terima tp kalau mak k.o aku ikut ckp mak. Dulu aku kawin xde restu.. kali ni aku nak kerberkatan dalam hidup aku dan aku perlu kan restu mak. Alhamdulillah..ujian demi ujian mak bagi dan akhir nya mak cakap O.K..

Mcm tu jgk restu dr ibu dan ayah dia.. aku perlu kan restu depa dan aku dh ckp awal2 kat dia.. aku x nak perkahwinan tanpa restu.. alhamdulillah.. walaupun mula nya ada sikit la isu tapi Allah permudah kan.. nikah pun rasa mcm main2 je sbb memang xde proper planning.. tanya pejabat agama tarikh kosong terus booking p nikah.. hahaha.. nanti lah aku share dgn korang bab tu ek.. sebab tu ramai terkejut bila aku post kat fb cheq dah menikah.. hahahaha..

Terus terang cakap aku masih dalam trauma dengan pengalaman yg dulu tp dalam masa aku ingat pesan paksu aku.. kita patut bersyukur tak semua org di beri peluang kedua.. dulu aku bercinta lama baru nikah.. la ni aku rasa nikmat bercinta slps nikah.. hahaha.. kalau tanya aku.. betul kata org bercinta lps nikah itu lagi baik.. nak buat pe pun semua halal.. cuit cuit pun dh dpt pahala.. pegang tangan je pun dah gugur dosa2 kecil + dpt pahala.. korang tengok muka pasangan pun dapat pahala... haaa.. senang sangat kan nak dapat pahala.. hehehehehe..


Hohoiiii ! Panjang dah aku merapu sampai lupa kat tajuk entri ni.. huhu.. next entri la aku share dgn korang.. kita buat part 2 naa.. tunggu mood rajin aku mai balik.. kihkih.. aku lapor nak g makan jap.. hehehe..


Bye kengkorang ! Terima kasih daun keladi.. next time mai la singgah lagi.. muuuah ciked ! (^_^)








5 comments:

  1. huhuhu... rezeki allah nk beri.. terima seadanya...

    ReplyDelete
  2. huhuhu... rezeki allah nk beri.. terima seadanya...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Setuju dengan paksu Atie, tak semua org ada peluang dapat peluang kedua. Semoga this 4th pregnancy Atie dikurniakan kesihatan yang baik insya Allah.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. Setuju dengan paksu Atie, tak semua org ada peluang dapat peluang kedua. Semoga this 4th pregnancy Atie dikurniakan kesihatan yang baik insya Allah.

    ReplyDelete

Aku, dia & lavender.

Dalam tahun ni dah 3 kali aku dapat tapak meniaga kat MARDI CAMERON HIGHLANDS. Banyak kali dengar orang cite pasal taman lavender ni tapi ta...