Wednesday 19 November 2014

Hadapi rejection/penolak kan

Rejection doesn't mean you aren't good enough.
It means the other person failed to notice what you have to offer.
Sooo... sit back and relaks.. macam kata sifu ' SOME WILL SOME WON'T SO WHATT ? NEXTT ! '
 
 
 
 
 
Mahu jadi peniaga yang berjaya.. ini lah perisai yang MESTI ada dalam diri setiap kita. Bukan semua orang mahu dengan produk kita. Jadi kan rejection perkara yang perlu di rai kan.
Pasak kan senyuman dan terus kan berjalan.. perancangan Allah tidak pernah salah. Kita kena belajar tunduk kan ego dan menerima rejection.
 
Ini proses pusingan ke 3.. pusingan KALAH MATI.. yang berjaya akan mara ke pusingan seterus nya.. yang kalah akan buat U turn cari bisnes lain.
 
Perjalanan ni TIDAK ada lagi mana2 jutawan yang tak tempuh.. ini proses 'penyulingan' untuk mereka yang berjaya. Tak percaya?? Sebab kan rejection lah KFC se gah sekarang.. lebih 1000 kali di di tolak untuk memperkenal kan resepi ayam beliau dan lihat sekarang.. siapa tidak kenal KFC..
 
1000 kali di tolak?? Mampu ??? Inilah realiti.. sebab kejayaan tidak ada highway.. semua kena guna jalan lama.. cuma kita boleh pilih untuk berhenti di rehat & rawat yang mana boleh membantu kita capai kejayaan dengan cepat ialah elmu,guru dan mentor.
Jom..senyumm..
hehehe..mesti ada follower dari blog ni yang tak follow aku kat FB cam pelik tetiba aku post pasal ni..hahaha.. ada ke yang tak tau aku bisnes ape?? ada ke?? nanti kita share lagi pasal bisnes tat nenas cheese mama aku tu ye.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Aku, dia & lavender.

Dalam tahun ni dah 3 kali aku dapat tapak meniaga kat MARDI CAMERON HIGHLANDS. Banyak kali dengar orang cite pasal taman lavender ni tapi ta...