Friday 4 December 2015

My 4th pregnancy Part II

Masa aku nikah plan nya next year baru nak pregnant lagi. Dia kalau boleh memang nak baby terus sebab dia memang suka budak-budak. Lama gak aku fikir kan sampai la aku terdetik hati tak baik tolak rezeki.. Ada orang dah lama kawin nak baby tapi tak dapat , di buat nya Allah tarik pula nikmat tu kat aku mcmana kan. Tak nak tak nak tup tup terus tak dapat. Huhuhu..

So, aku decide untuk pregnant memandang kan aku bukan la muda belia lagi. Makin lambat makin risiko pula nanti. Alhamdulillah, masa trip kerja ke Johor aku curi-curi buat pregancy test dan yippie !! Positif ! Aku tak bagitau dia lagi masa ni. Esok pagi nya masa dalam kereta dok dengar berita pasal ct nurhaliza pun pregnant. Kami dok sembang la pasal dia di jangka bersalin bila bla bla bla.. Pastu aku saje tanya tahun depan puasa berapa haribulan eh? Raya ?

Dia cakap bulan 7 kot. Owh.. Kira sempat la I nak makan sedap-sedap dulu sebelun baby keluar. Sama dengan ct la kot kan. Sebab rasa nya baby keluar hujung bulan 7. Dia sengih sambil cakap eh ! Dah confirm ke ? Pandai2 je ni teka. Aku pun....... keluar kan pregnancy test tunjuk kat dia. Confirm ke ? Dia sengih pastu gelak then jerit woohooo.. woohooo.. pastu gelak besar then senyap kejap. Pastu dia gelak balik sambil pegang dada cakap mcmana la rupa anak kita nanti kan syg.. Mata , kulit ikut u, hidung mancung hensem mcm i.. Hahahahahaha.. Kita orang ketawa je sepanjang jalan tu. Kihkihkih..

Alhamdulillah , dia happy sgt2 dan yerp ! dah tentu aku pun happy giloss sebab memang aku rindu nak pegang baby kecik. Pregnancy kali ni aku tak boleh masuk dapur. Masuk je rasa sesak nafas, tengok ikan ayam semua kembang tekak. Nak air ke makan ke dia atau bibik yang ambik kan. Aku menyampah gila tengok dapur tu. Huhuhu. Nak baring diam je buat semua benda pun tak nak kecuali bab kerja. Mungkin sebab dah sebati dengan aku bab keje mesti kena paksa diri keje!

Alhamdulillah, naik flight ke sarawak pun aku ok. Tak de loya ke hape cuma memang tak boleh makan ayam ikan. Tengok yang mentah lagi la loya. Huhuhu.. Sepanjang keje di sarawak selama 7 hari alhamdulillah di permudah kan urusan aku. Tak ade aku susah kan dia sgt setakat aku duduk kejap sebab susah nak bernafas gitu je adalah. Malam sakit kaki minta urut dia urut kan. Tengah malam sakit pinggang minta usap dia usap kan.

Moment yang buat mata aku masuk habuk bila dia beria belikan gift untuk aku. Bukan satu tapi dua. 1 sempena hari jadi dan 1 tanda terima kasih. Sambil dia pegang perut dan cakap terima kasih sebab sudi pregnant kan baby dia. Mungkin bagi orang lain itu perkara biasa tapi dah nak masuk 4 ini lah pertama kali aku dengar ucapan tu. Benar lah kata orang pilih suami lihat bagaimana dia melayan ibu nya in shaa Allah macam tu juga dia akan melayan kita sebagai isteri. Dan aku syukur sangat cara dia layan mak aku mcm mak dia.

Aku bukan jenis yang suka meminta minta. Bukan jenis yang mahu kan itu dan ini tapi dia sentiasa sedia kan yang terbaik untuk aku. Kadang2 aku termenung, macamna lelaki ini datang dalam hidup aku dan beri apa yang selama ni aku perlu. Kalau di tanya soal bahagia, jawapan nya semakin hari aku semakin lupa mcmana lelah nya kehidupan aku sebelum ni. Kalau lah aku dapat ucap kan terima kasih pada yang pernah singgah dalam hidup dia dan memilih jalan untuk melepas kan dia. Sebab kan  depa pilih untuk pergi la aku jumpa dia . Huhuhu.. So.. Thank you !

Untuk single mom kat luar sana, jangan pernah takut dengan status kita. Kita stronger than others sebab tu Allah uji kita dan letakkan la segala nya pada sebaik-baik perancang iaitu DIA. Allah uji menarik 1 nikmat dan di ganti kan dengan sesuatu yang lebih baik. Pilih yang sayang kita bukan kita  je yang sayang kan dia. Yang penting dia terima anak2 mcm anak dia.

Ok, dah la.. tiap kali aku tulis mesti panjang lebar kan. Menyampah plak orang baca konon nya mcm aku sorang je ada laki. Huhuhu.. Aku just share pengalaman dan kisah dongeng tak seberapa aku ni. Tapi xde la putera raja naik kuda ye.. Hahahaha..

Doa semua urusan aku di permudah kan. Doa kan kebahagian rumah tangga aku. Doa kan di berikan waktu dan kesempatan untuk melihat anak2 aku membesar menjadi anak yang soleh dan solehah. Amiin.

Terima kasih kat korang yang sudi baca tulisan aku kali ni. Aku bukan kimK tolong jangan kecam aku! Eh ! Hahahaha.. Bye uolls (^_^)

3 comments:

  1. jg leklok ek.. nnt dh scan bgtau jantina ank ek... bila due nya... skrg dh brp weeks...:-):-)

    ReplyDelete
  2. Wek...aku lak loya baca posting ko...muahaha...hihihi xla atie...aku happy..n tahniah dia dpt jaga ko lebih dr sepatutnya...so apa lg kne la cr kan aku calon sbg ganti rugi...eh? Eh....=) shhhhh~ hanya kita2 je la taw ek

    ReplyDelete
  3. Wek...aku lak loya baca posting ko...muahaha...hihihi xla atie...aku happy..n tahniah dia dpt jaga ko lebih dr sepatutnya...so apa lg kne la cr kan aku calon sbg ganti rugi...eh? Eh....=) shhhhh~ hanya kita2 je la taw ek

    ReplyDelete

Aku, dia & lavender.

Dalam tahun ni dah 3 kali aku dapat tapak meniaga kat MARDI CAMERON HIGHLANDS. Banyak kali dengar orang cite pasal taman lavender ni tapi ta...